Yerel basın dijital reklam piyasasına entegre oluyor

Basın İlan Kurumu’nun (BİK), KOSGEB ve Kalkınma Ajansları işbirliğiyle hayata geçireceği yerel gazetelerin internet haber sitelerinin iyileştirilmesi ile dijital reklam piyasasıyla entegrasyonuna ilişkin projelerinin tanıtımı Bursa’da gerçekleştirildi.

Merinos Kültür Merkezi’nde düzenlenen ‘Yazılı Basının Yapısal ve Dijital Dönüşümüne Yönelik Proje Geliştirme-İşbirliği İstişare Toplantısı’nda projelere ilişkin bilgiler veren BİK Genel Müdürü Yakup Karaca, ülkenin her bir köşesinde kaliteli ve ilkeli yayıncılık yapan, bunu da dijital reklam gelirine dönüştüren internet haber siteleri hedeflediklerini söyledi.

“İnternet Haber Sitelerinin İyileştirilmesi” projesi

Dijital dönüşüm sürecinde yeni bir aşamaya gelindiğinin altını çizen Karaca, ‘Gazetelerimize Ait İnternet Haber Sitelerinin İyileştirilmesi’ projesiyle ülke genelindeki gazetelerimizin web sitelerinin teknolojik alt yapısını standartların üzerine çıkarmayı istediklerini belirtti.


Web sitelerinin görsel tasarımının, haberlerin dijital sayfa üzerindeki yerleşiminin ve okurun beklentilerini karşılayan bir haber dağılımının önemini vurgulayan Karaca, “Hedefimiz ziyaret edilen, uzun süre kalınan ve çok sayfa gösterimi alan internet haber siteleri. Elbette bunun haber içerikleriyle, yani ambalajın içiyle de ayrıca bir bağı bulunuyor. Özetleyecek olursam; ilk proje ile ülkenin her bir köşesinde bütün yönleriyle dijital medya adına iyi ürünler ortaya koymayı, kaliteli ve ilkeli dijital yayıncılığı hedefliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

“İnternet Haber Sitelerinin Dijital Reklam Piyasasıyla Entegrasyonu” projesi

Projenin bu ayağının gazetelerin geleceğini kurtarmada yeterli olmayacağını vurgulayan Karaca, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“İşte, ikinci projemiz olan ‘İnternet Haber Sitelerinin Dijital Reklam Piyasasıyla Entegrasyonu’ bunu öngörüyor. Ortalama kalitenin üzerine çıkmış, ziyaret edilen, içerikleri tüketilen internet sitelerinin dijital reklam pastasından pay almalarını istiyoruz. Ve bu sisteme dâhil olduğunuzda, sizin adınıza haber siteleriniz pazarlanacak, önceden tespit edilen alanlara reklamların girişleri kolayca yapılacak ve bunun karşılığında sizlere hizmetinizin ödemesi gerçekleştirilecek.”

Her iki projeden yararlanıp yararlanmamanın gazetelerin tasarrufunda ve gönüllülük esasına bağlı olduğunu belirten Karaca, “Sisteme dâhil olmanız halinde yaptığımız protokol gereğince faturalandırılmış masraflarınızın bir bölümü KOSGEB ve Kalkınma Ajansları tarafından karşılanacak. Bizim görevimiz ise böyle hizmetin varlığından sizleri haberdar etmek, sistemin çarklarının güvenli çalışmasını sağlamak olacak. Burada Basın İlan Kurumu adına çok çok önemli gördüğüm bir diğer ayrıntı da, resmi ilan ve reklamların internet haber siteleri üzerinden yayımlanmasına ilişkin muhtemel bir iradenin ortaya konacağı güne şimdiden hazırlıklı olmak. Böyle bir dönem geldiğinde hiç şüpheniz olmasın resmi ilan ve reklam yayımlayan gazetelerimizin hakkı, kendilerine ait internet siteleri yönüyle saklı kalacak. İlk kez talipli olacaklar ise, tıpkı süreli yayınlarda uyguladığımız gibi belli şartlara ve kurallara tabi tutulacaklar” dedi.

Karaca, Bursa gazetelerinin yayımladıkları resmi ilanları, sosyal medya hesapları üzerinden de yayınlamaları nedeniyle ayrı bir teşekkürü hak ettiklerini söyledi.

İŞKUR desteğiyle Bursa’da gerçekleştirilen Yeni Nesil Gazetecilik Eğitimi ve İstihdam Programı’nın Türkiye’ye örnek olduğunu anlatan Karaca, “Başbakan Yardımcımız Hakan Çavuşoğlu’nun destekleri ve talimatları ile İşbaşı Eğitim Programlarının süresi yeniden bir yıl olarak düzenlendi. İlk kez burada açıkladığım bu güzel gelişme nedeniyle Sayın Başbakan Yardımcımıza sizlerin huzurunda bir kez daha teşekkürlerimi arz ediyorum. İnşallah 2018 yılında bu projeyi, bir önceki yıla göre daha çok katılımlı ve daha çok istihdam sağlayacak şekilde yeniden gerçekleştireceğiz” diye konuştu.

Basın İlan Kurumu Bursa Şube Müdürü Osman Başeğmez ise, internet haber sitelerinin iyileştirilmesi ile bu haber sitelerinin dijital reklam piyasasına entegrasyonunun sağlanmasına ilişkin iki ayrı projenin tanıtımına ev sahipliği yapmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Başeğmez, Bursa basının resmi ilanları sosyal medya hesaplarından yayımlayarak daha çok kişiye ulaşmasını sağladığını da hatırlattı.