İSTANBUL ANADOLU 23. İCRA DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ

ACT adlı kargo gemisi icradan satılıktır

İSTANBUL ANADOLU 23. İCRA DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ

Kurumun/Kuruluşun Aktif İlanları // Kurumun/Kuruluşun Arşiv İlanları // Kurumun/Kuruluşun Tüm İlanları
Künye ve Kayıt Bilgileri İlanın Kanuni Dayanağı
BİK İlan No : ILN01181542
Şehir : İstanbul / Tuzla

Basın İlan Kurumu Resmi İlan Portalında 29.06.2020 tarihinde yayınlanmıştır.
İCRA İLANI ÖZET BİLGİLERİ
Dosya No
:
2019/20634 ESAS
Muhammen Bedeli
:
1,060,000 TL
Birinci Satış Günü
:
24.08.2020 11:00
İkinci Satış Günü
:
18.09.2020 11:00
Satış Yeri
:
Aydıntepe Mah. Güzin Sokak No: 5/ATORLAK TERSANESİ- TUZLA/İSTANBUL -

2004 Sayılı İcra ve İflas Kanununun 114. maddesi hükmü mucibince yayınlanmıştır.

BASIN İLAN KURUMU Mevzuatına Git »

TAKİP ET Yazdır
İlan Metni

T.C. İSTANBUL ANADOLU 23. İCRA DAİRESİ

2019/20634 ESAS

TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :
1 NO'LU TAŞINMAZIN -“M/V ACT “ Gemisi gemi/teknik Özellikleri:
Gemi Adı : ACT
IMO Numarası : 8206791
Bayrağı : Türk
Çağrı İşareti : TCOM
MMSI : 271000228
Gemi Cinsi : Genel Kargo/ General Cargo Ship
İnşa Yılı : 1986
İnşa Yeri : Karadeniz Ereğli
Bağlama Limanı : İstanbul
Boy (LOA ) : 88,50 m
Eni ( Breadth ) : 13,90 m
Derinlik (Depth ) : 7,64 m
Draft : 6,40 m
Gros Tonajı : 2.553 Ton
Net Tonajı : 1.447 Ton
DW Tonajı : 4.298 Ton
Light Ship : 1.210 Ton
Ana Makine : ALPHA BURMAISTER
Makine Gücü : 2446 BHP/1825Kw( 825 ( RPM )
Ambar adedi : 2 Adet
Kumanya Kreyni : 1 Adet , 1,5 Ton
Donatan (Owner ) : KARTAL GEMİ İŞLETMİCİLİĞİ SAN. TİC. LTD.
Class : TÜRK LOYDU
Olarak tespit edilmiştir.
ACT” gemisi, dışından tekne (servis motoru)ile dolaşılıp ve üzerine çıkılarak incelenmiştir. Dıştan gözle yapılan göz muayenesinde geminin boş olduğu, ekte sunulan fotoğraflarda görüldüğü üzere geminin sancak ve iskele baş omuzluğunda büyük harflerle beyaz boyalı olarak “ACT” isimlerinin okunduğu, geminin kıç aynasında büyük harflerle “ACT” altında “İSTANBUL “ yazılarının olduğu ve altında yine büyük harflerle IMO 8206791 yazılarının olduğu geminin sancak ve iskele bordasının birçok kısmında paslanmalar gözlemleniği,boya ve bakıma ihtiyaç duyulduğu , su hattı altı kesimde /karinesinde midyeleşme ve yosun tabakasının oluştuğu, kana rakamlarının okunabilir olduğu görülmüştür.
ACT” gemisinin sancak tarafında, daha önceden gemi personeli tarafından sarkıtılan şeytan çarmıhınan icra keşif heyeti ile birlikte geminin ana güvertesine çıkılarak yapılan incelemede genel görünüm itibari ile güvertenin boya bakıma ihtiyaç duyulduğu, güverte saçının birçok bölgesinde paslanmaya bağlı olarak pitingleşmelerin oluştuğu görülmüştür.
Ambarların durumu incelendiğinde, No 1 ve No 2 ambarda, ambarların genel durumu taban saçları ve boya ve saç kondisyonu olarak,
No 1 ambar için :
Ambar kapak saçlarında paslanmaya bağlı olarak pitingleşmeler ( çukurlaşmalar ) gözlemlenmiştir. Boya kondüsyonu olarak vasat derecede olduğu, ambar kapak saclarının durumu itibari ile , boya bakıma ihtiyaç duyulduğu görülmektedir.
Ambar alabandaları postalarda deformasyonlar, ambar tabanı Double Bottom kaplama saçlarında ondülasyonlar ve aşırı derecede paslanmalar gözlemlenmiştir. Ambar taban saçlarının ondüle durumu kaçları taşıyan ambar altı postalar, sintine braketleri, dikmeler, Double Bottom tank perdelerinde( döşeklerde) ve yan tülanilerde de bükülme ve burulmaların olacağı kanaatlerini oluşturmaktadır. Balast tankları menhol kapaklarında deformasyonlar gözlemlenmiştir.
No 2 ambar için :
Ambar kapak saçlarında paslanmaya bağlı olarak pitingleşmeler ( çukurlaşmalar ) gözlemlenmiştir. Boya kondüsyonu olarak vasat derecede olduğu ambar kapak saclarının durumu itibariyle , boya bakıma ihtiyaç olduğu görülmektedir.
Ambar alabandaları postalarda deformasyonlar, ambar tabanı, Double Bottom kaplama saçlarında ondülasyonlar ve aşırı derecede paslanmalar gözlemlenmiştir. Ambar taban saçlarının ondüle durumu saçları taşıyan ambar altı postalar, sintine braketleri, dikmeler, Double Bottom tank perdelerinde( döşeklerde)ve yan tülanilerde de bükülme ve burulmaların olacağı kanaatlerini oluşturmaktadır. Balast tankları menhol kapaklarında deformasyonlar gözlemlenmiştir.
Baş üstü baş kasara donanımlarının durumları gözlendiğinde demir ırgatının ve halatlarının vasat durumda olduğu , baş kasaradan aşağı ve dışarıya bakıldığında her iki göz demirinden sancak demirin denizde, iskele demirin loçada/gözde olduğu görülmüştür.
Gemi köprü üstü dolaşılarak yapılan incelemelerde, köprü üstündeki elektrik donanımlarının panolarının iyi durumda olduğu Seyir, Navigasyon , cihazlarının bulunduğu yerinde olduğu görülmüştür.
Miyar güvertede dolaşılmış ( en üst güverte )1 adet manyetik miyar pusula olduğu görülmüştür.
Geminin Can Kurtarma araçları olarak , bir adet Life Rafts olduğu görülmüştür.
Gemi yaşammahalli incelendiğinde,
Zabitan, mürettabat personel yaşam mahalli salonları, kamaraları, tuvalet, banyoları ve kuzinesi vasat durumda bakımlı olduğu, mobilyaların ve mefruşatın ( perdelerin, döşemelerin, aksesuarlar ve diğer ) vasat durumda olduğu görülmüştür. Gemi yaşam mahalli dış/içdolaşılarak yapılan incelemelerde, yaşam mahallinin iç ve dış kısımlarının ihtiyacı karşılar nitelikte olduğu, “IMO SIGN” işaretlerinin olduğu/bulunduğu görülmüştür.
Makine dairesi görülerek incelenmiştir. Makine dairesine inildiğinde, Ana Makine kaver donanımlarının iyi durumda olduğu, Ana Makineye ait No 1 ve No 2 silindirlere ait yakıt pompa kontrol muhafaza kapağının yerinde olmadığı görülmüştür. Genel görünüm itibariyle makine dairesinin boyalı ve bakımlı olduğu görülmüştür. Kontrol odası katındaki iki adet jeneratörden No 1 jeneratörünün bünyesinde/üzerinde ve devrelerinde ayrıca makine dairesi sintine devrelerinde açık, façunalı (geçici tamirli ) kaçıran ve seyre engel olabilecek açık devre/kapak görülmemiştir.
No 2 jeneratörün Dizeli yerine yoktur. Alternatörü yerindedir.
Gemi kıç üstü kıç kasara donanımlarının durumları incelendiğinde, kıç üstü ırgatlarının ve donanımlarının vasat durumda olduğu görülmüştür.
Gemi dümen dairesi dolaşılarak yapılan incelemelerde, dümen donanımlarının yerinde olduğu, dümen donanımı bünyeleri/üzerlerinde ve devrelerinde açık, façunalı ( geçici tamirli ) kaçıran ve seyre engel olabilecek açık devre/kapak görülmemiştir.
Gemi Sertifikaları incelendiğinde , geçerlilik süreleri itibariyle,
Sertifika İsmi Onay Tarihi Geçerlilik Süresi
Safety manning document 2015-01-27 2016-02-28
Safety management certificak(SMC) 2015-01-16 2015-07-15
International Ship Security Certificat 2015-01-15 2020-01-14
Document of compliance (DoC) 2015-01-14 2016-01-14
Certificate Bunker oil pollution damage 2014-12-26 2015-12-23
İnternational Air Pollution Prevention Cert 2014-02-25 2016-02-29
İnternational Sewage Pollution Prevention Certific 2014-02-25 2016-02-29
İnternational Oil pollution prevention (iopp) 2014-02-25 2016-02-29
Load lines certificates 2014-02-14 2016-02-29
İnternational Anti-fouling System Certificate 2014-02-14
Cargo ship safety equipment 2011-09-23 2016-02-29
Cargo ship safety construction 2011-09-23 2016-02-29
Cargo ship safety radio 2011-09-23 2016-02-29
Tonnage certificate 2011-09-21
olduğu görülmektedir.
Geminin yukarıda sıralanan deforme ve ondüle saçları ve buna bağlı olarak değişmesi zorunlu saç ve diğer aksamların değişimi onarım bakım tutum ve tamiri iş ve işlemleri için geminin tersanede kızağa alınması, kızağa alınma maliyeti, saç değişimi, raspa boya, ana makine ve yardımcı makineler bakım tutum overol , gemiyi yola yüke ve denize elverişli hale getirmek için yapılması zorunlu tüm işlemleri tamamlanması sonrası klas kuruluşunun onayının alınması ve klas kuruluşu tarafından sertifikaların yenilenmesi, geminin denize indirilmesi , geçen sürede tersane işgaliye ve diğer masrafların gemiyi denize elverişli hale getirme maliyet kalemlerini oluşturacağı,
Kıymeti : 1.060.000,00 TL
KDV Oranı : %18
Kaydındaki Şerhler : Liman Başkanlığından gelen Takyidatta Olduğu gibi,
1. Satış Günü : 24/08/2020 günü 11:00 - 11:10 arası
2. Satış Günü : 18/09/2020 günü 11:00 - 11:10 arası
Satış Yeri : Aydıntepe Mah. Güzin Sokak No: 5/ATORLAK TERSANESİ- TUZLA/İSTANBUL -
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Satış şartları :
1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşinci günden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir.Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.
2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV,1/2 tapu harcı ileteslim masraflarıalıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir. (Alacakları rehinli olan alacaklıların satış tutarı üzerinden rüçhan hakları vardır. Gümrük resmi ve akar vergisi gibi Devlet tekliflerinden muayyen eşya ve akardan alınması lazım gelen resim ve vergi, rehinli alacaklardan sonra gelir.)
3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.
4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.
5- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.
6- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2019/20634 Esas sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.18/06/2020

(İİK m.126)
(*) İlgililer tabirine irtifak hakkı sahipleri de dahildir.
* : Bu örnek, bu Yönetmelikten önceki uygulamada kullanılan Örnek 64'e karşılık gelmektedir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK İLANLAR