ADANA 13. İCRA DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ

İcradan satılık fabrika ve arsası

Kurumun/Kuruluşun Aktif İlanları // Kurumun/Kuruluşun Arşiv İlanları // Kurumun/Kuruluşun Tüm İlanları
Künye ve Kayıt Bilgileri İlanın Kanuni Dayanağı
BİK İlan No : ILN00860725
Şehir : Adana / Sarıçam
Yayınlandığı Gazeteler

POSTA 10.09.2018
Gazetenin Diğer Aktif İlanları
İCRA İLANI ÖZET BİLGİLERİ
Dosya No
:
2015/17750 ESAS
Muhammen Bedeli
:
4073771 TL
Birinci Satış Günü
:
13.11.2018 14:30
İkinci Satış Günü
:
11.12.2018 14:30
Satış Yeri
:
Mezat Salonu (107/B Nolu) - Adana Adalet Sarayı Ek 2 Hizmet Binası No:107/B SEYHAN / ADANA

2004 Sayılı İcra ve İflas Kanununun 126. maddesi hükmü mucibince yayınlanmıştır.

BASIN İLAN KURUMU Mevzuatına Git »

HATA BİLDİR TAKİP ET Yazdır
İlan Metni

T.C.
ADANA
13. İCRA DAİRESİ

2015/17750 ESAS
TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI
Bir borçtan dolayı ipotekli bulunan ve satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :
TAŞINMAZIN TAPU KAYDİ:Adana İli, Sarıçam İlçesi, Suluca Mah. 127 Ada, 8 Parselde 11.011,00m2 yüzölçümlü İdari Bina Fabrika ve Arsası vasıflı taşınmaz.
HALİHAZIR DURUMU :
YAPILARIN DEĞERİ
1-İşçi Soyunma Odası:
Betonarme olarak yapılmış, tek katlıda, işçi soyunma odası ve wc ler bulunmaktadır. Soyunma odası ve wc tabanıseramik kaplama, wc duvarları fayans kaplama soyunma odası duvarlar plastik boyalıdır. Bu yapı Çevre ve şehircilik bakanlığı yapı yaklaşık maliyetleri tanımı içerisinde 3 sınıf.A gurubu yapılar arasındadır. Yapının m2 birim maliyeti ise 694,00 TL m2 dir. Yapının yaşı ve mevcut fiziki durumu dikkate alındığında % 50 yıpranma tenzil edilmesi gerekmektedir.
Yapı değeri 95,00 m2 x 694,00 TL/m2 x 0,50 (Yıpranma tenzili) = 32.965,00 TL
2-Üretim binası:
Yan duvarları bulunan, temel ve taban betonu yerinde olan üretim binasının çatı konstrüksiyonu ve çatı kaplamasının tamamı sökülmüş ve götürülmüştür. Bu yapı Çevre ve şehircilik bakanlığı yapı yaklaşık maliyetleri tanımı içerisinde 2.sınıf C grubu yapılar arasındadır. Yapının m2 birim maliyeti ise 502,00 TL/m2 dir Yapının yaşı ve mevcut fiziki durumu dikkate alındığında % 50 yıpranma tenzil edilmesi gerekmektedir
Yapı değeri 5.450.00 m2 x 502.00 Tl/m.2 x 0.50 (Yıpranma tenzili) = 1.367.950,00 TL
3-4,6,7,9 ve 11 nolu sundurma yapıları:
Sundurma alanlarının tamamının toplam alanı 694.25 m2 olup, tamamı sökülmüştür sadece 9 nolu sundurma durmaktadır. Bu Kısmın alanı ise 23,65 m2 dir. Bu yapı Çere ve şehircilik bakanlığı yapı yaklaşık maliyetler; tanımı içerinde 1.sınır B gurubu yapılar arasındadır.Yapının m2 birim maliyeti ise 198,00 TL/m2 dir. Yapının yaşı ve mevcut fiziki durumu dikkate alındığında % 50 yıpranma tenzil edilmesi gerekmektedir.
Yapı değeri 23,65 m2 x 198,00 TL/m2 x 0,50 (Yıpranma tenzili) = 2.341,35 TL
4-5,8 ve 12 nolu yapıları:
Bu yapı alanlarının tamamının toplam alanı 72,28 m2 dir. Bu yapılar Çevre ve şehircilik bakanlığı yapı yaklaşık maliyetleri tanımı içerisinde 3.sınıf.A gurubu yapılar arasındadır. Yapının m2 birim maliyeti ise 694,00 TL/m2 dir. Yapının yaşı ve mevcut fiziki durumu dikkate alındığında % 50 yıpranma tenzil edilmesi gerekmektedir.
Yapı değeri 72,28 m2 x 694,00 TL/m2 x 0,50 (Yıpranma tenzili)= 25.081,16 TL
5-İdari bina :
İdare Binası zemin ve 1 kat olmak üzere 2 katlıdır. Zemin kat 2 oda, yemekhane, 2 adet wc olarak düzenlenmiştir. Yemekhane ve wc lerde yerler seramik, duvarları fayans kaplamadır. Birinci katta 5 adet oda, sekreter odası ve wc bulunmaktadır. Bu katta antre ve hol mermer kaplamadır. duvarlar saten boya olup, pencereleri sökülmüştür. Bu yapı Çevre ve şehircilik kanlığı yapı yaklaşık maliyetleri tanımı içerisinde 3.sınıf.A gurubu yapılar arasındadır. Yapının m2 birim maliyeti ise 694 TL/m2 dir. Yapının yaşı ve mevcut fiziki durumu dikkate alındığında %50 yıpranma tenzil edilmesi gerekmektedir. Zemin kat 354,33 m2, birinci kat ise 366,00 m2 oturum alanında olup, her iki katın toplam alanı 720,33 m2 dir. Bu yapılar Çevre ve şehircilik Bakanlığı yapı yaklaşık maliyetleri tanımı içerisinde 3.sınıf.A gurubu yapılar arasındadır. Yapının m2 birim maliyeti ise 694,00 TL/m2 dir. Yapının yaşı ve mevcut fiziki durumu dikkate alındığında %50 yıpranma tenzil edilmesi gerekmiştir.
Yapı değeri 720,33 m2 x 694,00 TL/m2 x 0,50 (Yıpranma tenzili) = 249.954,51 TL
6-10 no.lu trafo binası:
Bu yapının alanı 36,00 m2 dir. Bu yapılar Çevre ve şehircilik bakanlığı yapı yaklaşık maliyetleri tanımı içerisinde 3.sınıf.A gurubu yapılar arasındadır. Yapının m2 birim maliyeti ise 694,00 TL'm2 dir. Yapının yaşı ve mevcut fiziki durumu dikkate alındığında % 50 yıpranma tenzil edilmesi gerekmektedir.
Yapı değeri 36,00 m2 x 694,00 TL/m2 x 0,50 (Yıpranma tenzili) = 12.492,00 TL
7-Saha betonu, çevre duvarı, sürgülü kapı ve çevre düzeni:
Saha betonu 2.348,00 m2 x50,00 TL/m2 x 0,10 (yıpranma tenzili) =105.660,00 TL
Çevre duvarı443.64 m2 x 2,00 m2 x 50,00 TL/m2 x (1-0,10) (yıpranma tenzili) = 39.927,60 TL
İki adat sürgülü kapı = 8.000.00 TL
Toplam çevre düzeni = 153.587,60 TL
YAPILARIN TOPLAM DEĞERİ
Sıra No. Bulunduğu Bölüm Tutarı
1- İşçi Soyunma Odası 32.965,00-TL
2- Üretim Binası 1.367.950,00-TL
3- 4,6,7,9 ve 11 no.lu Sundurma Yapıları2.341,35-TL
4- 5,8 ve 12 no.lu Yapılar 25.081,16-TL
5- İdari Bina 249.954,51-TL
6- 10 no.lu Trafo Binası 12.492,00-TL
7- Saha Betonu, Çevre Duvarı, Sürgülü Kapı ve Çevre Düzeni 153.587,60-TL
TOPLAM 1.844.371,62-TL
ARSA DEĞERİ:
Dava konusu taşınmazın arsa alanı, bina brüt ölçüsü, bulunduğu muhitin şeref ve ehemmiyeti, ana caddeye olan cephe durumu, sanayi arsası oluşu, Organize Sanayi Bölgesinde yer alması, çevrede yapılan araştırmalar ve taşınmazın bulunduğu alanda arsa stokunun bulunmaması, OSB yönetiminden alınan bilgiler, getirebileceği kira değeri, alım ve satım kabiliyeti, tüm değer artırıcı ve değer düşürücü faktörler göz önünde tutularak dava konusu taşınmazın arsasının m2 değeri 200 -TL/m2 edeceği kanaati oluşmuş ve hesaplamalar aşağıda verilmiştir.
Taşınmazın arsa alanı: 11.011,00 m2 x 200,00 TL/m2 = 2.202.200,00 TL dir.
TAŞINMAZ ÜZERİNDEKİ AĞAÇLARIN DEĞERİ:
Yargıtay'ın yerleşmiş uygulamalarında, Tarla/bahçe için münavebeye alınacak ürünler için
dekar başına elde edilecek ortalama verim, üretim gideri ve toptan satış fiyatına ilişkin olarak ciddi istatistiki bilgilere dayalı olduğu bilinen o yerdeki Tarım Müdürlüğü verilerinin esas alınması aranılmaktadır. Dava konusu taşınmaz üzerinde bulunan ağaçlar ise peyzaj amaçlı olup, ticari kaygı gözetilmediği kanaatine varılmıştır. Bu nedenle İl Tarım Müdürlüğü ve serbest piyasa koşulları dikkate alınacaktır.
Arsa üzerinde bulunan ağaçların yaş ve verimine göre değeri serbest piyasa şartlarına göre değeri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
2016/594 sayılı dava dosyasının yapılan keşfinde, dava konusu parselde fabrikanın arsasında hobi amaçlı dikilmiş, muhtelif cins, yaş ve sayıda ağaçların ekonomik değerleri aşağıya çıkarılmıştır.
Ağaç Cinsi SayısıYaşı Birim Değeri (TL/adet) Toplam Değeri
Elma 12 20-22 300 3.600,00-TL
Şeftali 5 15-16 300 1.500,00-TL
Nar 20 20-22 250 5.000,00-TL
Asma 5 20-22 300 1.500,00-TL
Narenciye 30 20-22 250 7.500,00-TL
Yenidünya 3 20-22 200 600,00-TL
İncir 2 20-22 200 400,00-TL
Kayısı 6 15-17 300 1.800,00-TL
Dut 4 15-17100 400,00-TL
Ceviz 1 10-12200 200,00-TL
Zeytin 1 10-12150 150,00-TL
Dış Mekan Ağacı 150 20-2225 3.750,00-TL
Mazı 20 20-2225 500,00-TL
Gül 10 20-2230 300,00-TL
TOPLAM 27.200,00-TL
SONUÇ OLARAK
Arsa Değeri : 2.202.200,00-TL
Yapıların Değeri : 1.844.371,62-TL
Ağaçların Değeri : 27.200,00-TL
TOPLAM 4.073.771,62-TL
Adresi : Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi İnönü Bulvarı No:8 Sarıçam / ADANA
Yüzölçümü : 11.011,00 m2
İmar Durumu : İnşaat tarzı Parsel Organize Sanayi Bölgesi içerisindedir, İmar planında Emsal:0,70 h:Serbest Sanayi parseline isabet etmektedir
Kıymeti : 4.073.771,62 TL
KDV Oranı : KDV Kanunun 17. Maddesinin 4.-r Fıkrası Uyarınca KDV'den Muaftır.
Kaydındaki Şerhler : TAŞINMAZIN İCRA YOLUYLA SATIŞI DAHİL ÜÇÜNCÜ KİŞİLERE DEVRİNDE OSB DEN UYGUNLUK GÖRÜŞÜ ALINMASI ZORUNLUDUR.
1. Satış Günü : 13/11/2018 günü 14:30 - 14:35 arası
2. Satış Günü : 11/12/2018 günü 14:30 - 14:35 arası
Satış Yeri : Mezat Salonu (107/B Nolu) - Adana Adalet Sarayı Ek 2 Hizmet Binası No:107/B SEYHAN / ADANA
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Satış şartları :
1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanınyirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşincigünden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir.Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamınıve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.
2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi,1/2 tapu harcı ileteslim masraflarıalıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir. (Alacakları rehinli olan alacaklıların satış tutarı üzerinden rüçhan hakları vardır. Gümrük resmi ve akar vergisi gibi Devlet tekliflerinden muayyen eşya ve akardan alınması lazım gelen resim ve vergi, rehinli alacaklardan sonra gelir.)
3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.
4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.
5- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.
6- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2015/17750 Esas sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.
7-)Taşınmazın icra satışları dahil 3.kişilere devrinde OSB'den uygunluk şartı aranacak olup," Taşınmaz Organize Sanayi Bölgesi içinde bulunduğundan, Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu gereği: borç nedeniyle satışına karar verilen gayrımenkullerm icra yolu ile satışı halinde, Organize Sanayi Bölgesi (OSB.)'nın kuruluş protokolünde (ana sözleşmesinde) öngörülen niteliklere sahip alıcılara satış yapılmaktadır. OSB. Ana Sözleşmesi icra dosyasında bulunmaktadır. Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi "Karma Organize Sanayi Bölgesi" dir. Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliğimin 101 .maddesinde "karma organize sanayi bölgelerinde katılımcıların kuramayacakları tesisler belirtilmiştir. Bu nedenle, Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmelığı'nın 101 .maddesinde belirtilen katılımcı niteliklerinin dikkate alınmasını, aksi takdirde Organize sanayi Bölgeleri Kanııııu'nıın 18.maddesi ve Organize Sanayi Bölgeleri Yönetmelığı'nın 109. maddesinin 7.fıkrası uyarınca, bu husustaki yasalara aykırılığın mahkemelerce tespiti halinde, arsa kimin tasarrufunda olursa olsun, tahsis veya satış tarihindeki bedeliyle geri alınarak bir başka katılımcıya tahsis ve satış yapılabilecektir. Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmelığı'nın 101 .maddesinde belirtilen kurulamayacak tesisler,
MADDE 101 - (Değişik:RG-ll/5/2018-30418)
(1)OSB'lerde, aşağıdaki tesisler kurulamaz:
a)Karma ve ihtisas OSB'lerde;
1)Ham petrol rafinerileri,
2)Kömür veya bitümlü şistin sıvılaştırıldığı ve gazlaştırıldığı tesisler ile asfalt plent tesisleri,
3)Sıvılaştırılmış petrol gazı dolum ve depolama tesisleri,
4)Çimento fabrikaları, beton santralleri, çimento klingeri üreten tesisler,
5)Nükleer güç santralleri ile diğer nükleer reaktörler,
6)Radyoaktif atıkların depolanması, bertarafı ve işlenmesi amacıyla projelendirilen tesisler ve benzeri radyoaktif atık tesisleri,
7)Nükleer yakıtların üretilmesi veya zenginleştirilmesi ile ilgili tesisler,
8)Endüstriyel nitelikli, sintine ve benzeri atık suların geri kazanım tesisleri,
b)Karma OSB'lerde;
1)Parlayıcı/patlayıcı/yakıcı maddelerin üretildiği, depolandığı ve dolumunun yapıldığı tesisler,
2)Petrokimya kompleksleri,
3)Üretiminde kapalı proses, gaz veya sıvı yakıt ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; tuğla ve kiremit fabrikaları, kömür yıkama kireç, alçı ve zımpara tesisleri,
4)Klor-alkali tesisleri, sülfürik asit, fosforik asit, hidroklorik asit, klor ve benzeri kimyasal maddeler üreten yerler, azot sanayi ve bu sanayi ile entegre gübre fabrikaları,
5)Asbest, asbest içeren ürünlerin işlenmesi veya dönüştürülmesi yapılan tesisler,
6)Ham deri işleme, padok ve sadece hayvan kesimi yapılan tesisler,
7)Hammadde alanları kapalı ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; talk, barit, kalsit, antimuan ve benzeri madenlerin kırma ve öğütme tesisleri,
8)Katı atık ayrıştırma tesisleri, atık geri kazanım tesisleri ile her türlü çöp, tıbbi, toksit ve tehlikeli atıkların yakılması, kimyasal yolla arıtılması, nihai ve/veya ara depolanması ve/veya araziye gömülmesine ilişkin tesisler, kurulamaz.
(2)Bu madde hükmünden;
a)Kullanılmış yağın yeniden rafine edilmesi ve/veya başka bir ürüne çevrilerek tekrar kullanımı, metal, plastik, ahşap, naylon, lastik, kauçuk, kağıt, karton, cam, iplik ve benzeri atık ve hurdaları münferiden ara veya nihai ürüne çeviren tesisler ve ormansal, tarımsal ve bitkisel atıklar ile atıksu arıtma tesisi çamurunu hammadde olarak kullanarak enerji üreten tesisler,
b)OSB'ye ait teknik altyapı alanında olması şartı ile OSB'nin, kendi katı atıkları ve müşterek arıtma tesisinden çıkan çamurların bertarafı için kuracağı tesisler,müstesnadır.
(3)OSB; karma OSB'lerde, OSB'nin kuruluş protokolü çerçevesinde kurulması planlanan sektörlerini veya mevcut sektör yapısını, tesisin faaliyetinden kaynaklanan çevresel etkilerini, altyapı ve atık su arıtma tesislerine etkilerini, herhangi bir olumsuzluk anında tetikleyici etkisini, insanların çalışma ve yaşam koşullarına etkisini dikkate alarak kurulmasında sakınca gördüğü diğer tesislerin kurulmasına ilişkin olarak üniversite ve konu ile ilgili kurumlardan alınacak raporlar çerçevesinde karar verir.
8-) Satış ilam ilgililerin adreslerine tebliğe gönderilmiş olup, adreste tebligat yapılamaması veya adresleri bilinmeyenlerinde yerine kaim olmak üzere İLANEN TEBLİĞ OLUNUR.
(lclfK.126)
(*) İlgililer tabirine irtifak hakkı sahipleride dahildir .06/09/2018

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK İLANLAR